משבר בקואליציה: ח"כ גפני הציב אולטימטום ונסע לביתו

איתי גדסי 1 Comment on משבר בקואליציה: ח"כ גפני הציב אולטימטום ונסע לביתו

משבר: ח"כ גפני הודיע כי לא יצביע על חוקי הוקאליציה עד לקידום חוק השבת ובמחאה נסע לביתו ללא קיזוז • חברו לסיעה, ח"כ מקלב, הודיע אף הוא "חוק הלאום לא יקודם אם חוק השבת ימשיך להיסחב"

ח"כ משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, הודיע להנהלת הקואליציה שלא יצביע עם הקואליציה עד שיקודם חוק השבת שהגיש עם הפסקה הרטרואקטיבית על המרכולים בתל אביב. גפני טוען ששום חוק חרדי לא קודם מאז תחילת המושב. ולכן עזב כעת את הכנסת ונסע לביתו, ללא קיזוז. משמעות עזיבתו, מעבר ל'אמירה', היא שחוקים בהם יידרש רוב לקואליציה יוכלו ליפול.

ח"כ אורי מקלב הודיע כי גם הוא נוקט בעמדה דומה. "באופן כללי אנחנו לא אוהבים את החוק הזה" אמר מקלב "מהרגע הראשון לא אהבנו אותו ועדיף שלא היה נחקק מאשר היה נחקק, חוק זה משחק לידיו של הבג"ץ שיוכל לאחר מכן לפרשן אותו כרצנו ולפי השקפת עולמו, ובסופו של דבר יפעל כבומרנג לאנשי הימין, באופן המעשי חוק זה לא נותן שום דבר, ולפלא הוא שמדינה צריכה הגדרות מחדש לחוקי לאום חדשים שרק מגבירים את הקיטוב ומרבים מחלוקות בעם".

"אנחנו התכוונו להצביע עליו למרות שלא אהבנו אותו, מבגלל מחויבות קואליציונית. אבל המחוייבות היא חד סטרית. לא נצביע על חוקים שאנחנו לא אוהבים" אמר מקלב בהודעתו.



1 תגובות

מיין תגובות